Een massage is goed voor de mens, maar waarom eigenlijk?

Een massage geeft heerlijke ontspanning. Maar ook is een massage heel gezond voor je lichaam. Daarom is het verstandig om je lichaam structureel te laten masseren.

• Massage verbetert het immuunsysteem - Je weerstand tegen ziektes wordt beter. Er worden meer witte bloedlichaampjes aangemaakt en het stresshormoon cortisol wordt verlaagd. Minder snel ziek dus!
  • Massage is een heel doeltreffend middel bij spanningsklachten en stress - De productie van het stresshormoon wordt verminderd waardoor het lichaam de kans krijgt zich te ontspannen en te herstellen van grote inspanning.
  • Massage laat je beter slapen - Tijdens een massage wordt serotonine geproduceerd. Dit hormoon zorgt ervoor dat je beter slaapt.
  • Massage maakt je gelukkiger - De stoffen serotonine en endorfine komen vrij tijdens een massage. Dit worden ook wel de gelukshormonen genoemd, welke ervoor zorgen dat je je blij, zorgeloos en prettig voelt. Tevens kun je pijn beter verdragen door deze stoffen.
  • Massage laat je beter in je vel zitten - Door een massage wordt je huid elastischer doordat spanningen in het bindweefsel worden los gekneed. Ook wordt de doorbloeding in de huid beter waardoor de kleur en uitstraling van je huid een boost krijgt. Massage maakt je gespannen spieren weer soepel - Massage verzacht pijnlijke en stijve spieren. Er komt ruimte en ontspanning in de spieren, omdat blokkades en spanningen los gekneed worden.
  • Massage verbetert de bloedcirculatie - Een massage activeert de bloedsomloop. Hierdoor krijgen de spieren, organen, botten en huid meer verse voedingsstoffen. Tevens wordt de bloeddruk genormaliseerd door een massage.
  • Massage verwijdert afvalstoffen - Doordat de bloedcirculatie en de lymfevaten worden geactiveerd, kunnen afvalstoffen het lichaam sneller verlaten.